torsdag 9. august 2012

Stripete sekk!

Hei og hopp!
Nå har jeg strikka ferdig Driftwood, og veit ikke om jeg skal le eller gråte...
Oppskrifta var super, og ganske artig egentlig. Den gikk rimelig fort å strikke. Og jeg digger den måten å strikke genser på - ovenfra og ned!

men... resultatet har jeg ikke mye positivt å si om bortsett fra at det blir en veldig god kosegenser!
Selvom jeg målte strikkefastheten og alt på forhånd merka jeg underveis at den kom til å bli litt for stor.
(jeg må ha gjort noe feil under den målinga...)
Jeg hadde et liite håp om at den skulle krympe bittelitt når jeg vaska den. Det skjedde absolutt ikke.
Faktisk så skjedde det motsatte.. Den ble ENDA større!! Help...


Jeg kunne faktisk rett og slett heller ha tredd en sekk over hodet :


 (det er fortsatt ganske vanskelig å ta bilde av seg selv... iallefall tydelig bilde...)



Armene ble alt for lange også... etter vask, for de passa perfekt før! (ser ut som den ene arma er lengre enn den andre på bildet, det er den ikke altså, jeg står bare litt skeivt og venter på selvutløseren!)

Jaja.. jeg er ikke skremt helt ifra å strikke den, jeg har lyst til å strikke den en gang til! Men da kanskje med annet garn og i mindre størrelse. For denne genseren er faktisk knallfin om den passer!!
Jeg brukte mor aase sitt ull/bomull garn, 55% merinoull og 45% bomull. Mykt og godt.

Jeg lurer på hvor mange gensere jeg må strikke før jeg får til en jeg blir 100% fornøyd med...

3 kommentarer:

  1. Så synd at den ble for stor da, føler med deg, alt det arbeidet liksom. Uansett så har du fått en deilig stor kosegenser da som sikkert blir god å ha utover høsten. Ermene kan du jo bare rekke opp litt og gjøre litt kortere eller evt. bare brette opp. Ellers så var den egentlig veldig fin.

    SvarSlett
  2. Da er vi 2 som har fått oss kosegenser. Jeg har enda ikke fått tatt bilder av min, jeg utsetter å sette i knappene, antagelig fordi jeg vet den er for stor. Jeg gjorde den tabben at jeg gikk opp en ekstra størrelse, enda strikkefashet og målinger sa det ikke var nødvendig. Jeg ønsket en litt stor genser, men den ble selvfølgelig for stor. Kunne tenke meg å strikke en til jeg også, men det må nok vente litt.

    SvarSlett
  3. Genseren i seg selv ble veldig fin, fine farger. Synd den ble for stor.

    SvarSlett